Blitz 77 0206 3
Autocentrum Odens

Autocentrum Odense

Bilforhandler

Case

Skarpere målretning – langt bedre resultater

Autocentrum Odense er en erfaren bilforhandler, som gennem årene har hjulpet fynboerne med både køb og leasing af biler. For at løfte deres digitale markedsføring og skabe mere effekt uden at øge budgettet, har vi i Attityde arbejdet med en målrettet optimering af deres Google Ads-setup – med særligt fokus på Performance Max-kampagner og intelligent budstyring.

Projekt team

Udfordringen

Autocentrum ønskede at få mere værdi ud af deres eksisterende annoncebudget – ikke ved at skrue op for visninger, men ved at ramme de rette brugere og øge antallet af konverteringer. Det krævede en mere præcis indsats og bedre kampagnestruktur.

Processen

Vi implementerede en optimeret Performance Max-struktur, kombineret med smartere budstrategier på tværs af deres øvrige kampagner. Fokus blev flyttet fra bred eksponering til højere relevans og bedre konverteringsrate – og det gav pote.

Resultatet

På trods af lavere eksponering har vi skabt markant bedre resultater:

  • -48% eksponering
    Kampagnerne er vist mindre – men for de rigtige.
  • +29% flere klik
    Flere relevante besøgende – uden at øge budgettet.
  • +99% flere konverteringer
    Næsten dobbelt så mange henvendelser fra potentielle kunder.
  • -22% lavere klikpris
    Lavere omkostninger pr. besøg – bedre afkast.
  • -49,57% lavere konverteringspris
    Det er nu næsten halvt så dyrt at få en kunde til at konvertere.
  • Uændret spend
    Samme budget som før – langt bedre resultater.

Konklusion

Selvom kampagnerne er blevet vist 48 % mindre, har Autocentrum Odense fået flere besøg og næsten dobbelt så mange konverteringer. Den klare forbedring skyldes et skifte i fokus: Vi rammer nu flere af de rigtige – dem, der rent faktisk konverterer.

Det er ikke altid mængden, men kvaliteten af trafikken, der tæller. Med det rette setup og intelligente budstrategier kan man skabe stærke resultater – uden at bruge flere penge.

Flere klik

+29

%

Flere relevante besøgende – uden at øge budgettet

Flere konverteringer

+99

%

Næsten dobbelt så mange henvendelser fra potentielle kunder

Lavere klikpris

-22

%

Lavere omkostninger pr. besøg – bedre afkast