Ncl Prima Nyc
Oesterlindet Icon

Øster Lindet Rejser

Rejsebureau

Case

Stærkere resultater – uden større budget

Øster Lindet Rejser har i mange år sendt danskere trygt og godt afsted på ferier og oplevelser. Som en veletableret rejsearrangør er de kendt for kvalitet, service og skræddersyede oplevelser. For at styrke deres online tilstedeværelse og få endnu mere ud af deres eksisterende annoncebudget, indledte de et samarbejde med Attityde om optimering af deres digitale markedsføring – med særligt fokus på Performance Max-kampagner.

Udfordringen

Øster Lindet Rejser ønskede at blive mere synlige online og samtidig tiltrække flere rejselystne danskere – uden at skulle øge deres nuværende marketingbudget. Der var fokus på at udnytte budgettet mere effektivt, sænke klikpriser og øge antallet af konverteringer.

Processen

Gennem strategisk optimering af Performance Max blev kampagnerne målrettet mere præcist, og vi arbejdede med smartere annoncering på tværs af Googles netværk. Målet var klart: Mere værdi for pengene.

Resultatet

Samarbejdet har allerede givet mærkbare resultater:

  • +50% eksponering
    Kampagnerne er blevet vist langt mere – hvilket styrker brandets synlighed og position online.
  • -18% lavere klikpris
    Flere relevante klik til en lavere pris.
  • +22% flere konverteringer
    Flere brugere har gennemført ønskede handlinger, f.eks. bestillinger eller henvendelser.
  • -24,8% lavere konverteringspris
    Det er blevet markant billigere at få nye kunder i målgruppen.
  • -8% lavere spend
    De stærke resultater er opnået – på trods af lavere udgifter end i forrige periode.

Lavere klikpris

-18

%

Flere relevante klik til en lavere pris

Flere konverteringer

+22

%

Flere brugere har gennemført ønskede handlinger, f.eks. bestillinger eller henvendelser

Lavere spend

-8

%

De stærke resultater er opnået – på trods af lavere udgifter end i forrige periode