

2 min. læsning
Succes online
Artikel
Google har netop præsenteret en ny AI-opdatering til Google Shopping inden julesalget officielt skydes i gang. Med Gemini AI i ryggen bliver det nu muligt at søge langt mere specifikt efter produkter og få skræddersyede resultater. Google Shopping har adgang til over 45 milliarder produkter, så der er masser af trække på.
Den nye version af Google Shopping er bygget op omkring personalisering og intelligent søgning. Når du eksempelvis leder efter en vinterjakke, analyserer systemet ikke bare din søgning, men genererer også et overblik over de vigtigste produktegenskaber og kommer med målrettede anbefalinger.
For at gøre det nemmere at finde præcis det rigtige produkt har Google også implementeret dynamiske filtre og en AR-baseret prøverumsfunktion, så du kan se tøjet på dig selv, før du køber.
Platformen er også blevet mere intelligent i forhold til at huske dine præferencer. Den nye personlige forside samler relevante produkter og videoer baseret på din tidligere adfærd, mens en dedikeret tilbudsside automatisk finder de bedste priser på produkter, der matcher dine interesser. Alt dette er muligt takket være Googles massive produktdatabase, der omfatter over 45 milliarder produktlister.
Opdateringen kommer på et interessant tidspunkt, hvor OpenAI udvikler deres egen AI-drevne søgemaskine SearchGPT. Med fokus på at levere direkte svar baseret på realtidsdata, er SearchGPT en potentiel konkurrent til Googles søgetjenester.
Og nu ser det altså ud til, at Google har svaret igen – endda før SearchGPT officielt er blevet introduceret for offentligheden.
Den nye version af Google Shopping bliver i første omgang kun tilgængelig i USA. Google har endnu ikke meldt ud, hvornår danske forbrugere kan få glæde af de nye AI-drevne funktioner.
Videns deling
Få adgang til værdifuld viden og konkrete råd, der hjælper dig med at styrke din forretning.
Se alle2 min. læsning
3 min. læsning
3 min. læsning
2 min. læsning
2 min. læsning
5 min. læsning
2 min. læsning
5 min. læsning
Succes online