Lysdahlsimonsen 06
Lysdahl Simonsen Icon

Lysdahl Simonsen

Brugtvognsforhandler

Case

Ny hjemmeside gav Lysdahl Simonsen nye muligheder

Lysdahl Simonsen er bilforhandler i Silkeborg. De havde behov for at styrke deres online tilstedeværelse med en ny hjemmeside. Målet var at tiltrække og engagere flere kunder med en digital platform, der både præsenterede deres biler overskueligt og gav en forbedret kundeoplevelse.

Oplev hele casen live

Projekt team

Udfordringen

Lysdahl Simonsens tidligere bilhjemmeside manglede både funktionalitet og æstetik. Den var ikke i stand til at fremvise deres brede sortiment af biler på en attraktiv måde, og vigtig information som leasingmuligheder og priser var ikke tydeligt præsenteret. Der var behov for en opgradering, der kunne forenkle navigationen, præsentere produkterne bedre og automatisere en række processer.

Derudover manglede hjemmesiden opdateret billed- og videomateriale, og det eksisterende design afspejlede ikke længere Lysdahl Simonsens brand. De ønskede også at skabe et videns univers, hvor deres kunder kunne finde nyheder, guides og artikler om bilbranchen

Processen

For at løse disse udfordringer skabte vi hos Attityde en omfattende hjemmesideløsning baseret på vores specialiserede WebAuto-platform, som er designet til bilforhandlere. Løsningen inkluderede en fuldstændig redesign af hjemmesiden, integration af BilInfo datafeed for opdaterede biloplysninger, samt professionel produktion af billeder og videoer.

Vi optimerede desuden hjemmesiden for søgemaskiner ved at gennemgå og forbedre placeringer, titler og meta-beskrivelser, så Lysdahl Simonsen kunne få bedre synlighed og rangere højere på Google på de vigtigste søgeord.

Resultatet

For Lysdahl Simonsen er resultatet en gennemgribende bilhjemmeside. Biler præsenteres overskueligt med gallerivisning, en udstyrs- og specifikationsoversigt. Derudover er det blevet lettere at få overblik over finanserings- og leasingmuligheder for den enkelte bil.

Det nye design er i høj grad baseret på en tankegang om varme, liv og venlighed, som afspejler Lysdahl Simonsens brandidentitet og værdisæt. Farvepaletten og typografien er nøje udvalgt for at skabe en indbydende og professionel atmosfære, mens det nye layout sikrer, at besøgende altid hurtigt kan finde de oplysninger, de har brug for.

Den nye artikelsektion er blevet en central del af hjemmesiden, hvor kunder kan finde relevante nyheder og guides, der hjælper dem med at træffe informerede beslutninger om deres bilkøb og åbner døren for at få naturlig trafik på hjemmesiden.

Endvidere giver vores nye søgemotor, favoritliste, integrering af klimadata med ekstra informationer som eksempelvis ladetider og rækkevidde og integration af AutoUncles byttebilsmodul Lysdahl Simonsen et konkurrencemæssigt forspring mere end nogensinde før.

Frame 1 Frame 3 Frame 2 Frame 1 1